Repertuar

A oni dalej grzeszą, dobry Boże!

40 lat minęło jak jeden… grzech? Państwo Verneuil mają co świętować – taki staż małżeński to nie przelewki i, zdaniem ich córek, świetna okazja, by zorganizować huczną imprezę niespodziankę. Żeby było jeszcze weselej, na przyjęcie z różnych zakątków świata przyjeżdżają rodzice Rachida, Davida, Chao i Charles’a. Jeśli państwo Verneuil myśleli, że czterech nietuzinkowych zięciów to już za dużo, to się dopiero zdziwią... Miej ich wszystkich w opiece, dobry Boże!

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
08 sierpnia 15:15 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 46 kup bilet
10 sierpnia 16:15 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Alcarras

Wielki powrót autorki „Lata 1993”. Nagrodzona Złotym Niedźwiedziem na Berlinale opowieść o blaskach i cieniach codziennego życia rolników z katalońskiej wioski. Carla Simón ponownie umieszcza w centrum wydarzeń dziecięcych bohaterów, co nadaje błahym, pozornie nieefektownym wydarzeniom walor niezwykłości. Ale autobiograficzna szczerość, ciepło i poczucie humoru mają w „Alcarràs” wydźwięk polityczny. Przejmujący film o starciu tradycji z nowoczesnością i bohaterach zmuszonych do dokonania wyboru między pragmatyzmem a idealizmem.

It was worth waiting five long years for Carla Simón latest film, after her memorable Summer 1993. Alcarràs received the Golden Bear at Berlinale and the Catalan director managed to keep everything that made her debut so exciting. The story of the light and shadows of everyday life of farmers from the titular village offers an autobiographical sincerity, warmth and a discreet sense of humor, familiar from Summer 1993. In both films, placing children in the center allows the director to give the trivial, seemingly plain events an extraordinary quality. However, this is where the similarities end, as the intimate Alcarràs is unexpectedly enriched with political overtones nearly totally absent from Simón's debut. As in the classic The Tree of Wooden Clogs, the peace of the provincial world is irreversibly shattered by modernity and progress. In the face of these events, the protagonists must make the choice between pragmatism and idealism before our very eyes.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
14 września 20:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

ART BEATS. Botticelli, Florencja i Medyceusze

Filmowa podróż przez twórczość renesansowego mistrza, która zachowana jest w wyjątkowym,
żywym muzeum – Florencji. Zanurz się w niepowtarzalny świat Botticelliego, artysty, którego sztuka
na nowo odkryła kanony piękna i pokonała barierę czasu, by inspirować współczesnych odbiorców.
Od Terry’ego Gilliama po Andy’ego Warhola, od Davida LaChapelle’a po Jeffa Koonsa i Lady Gagę: malarze, projektanci mody i fotografowie inspirują się ponadczasowymi arcydziełami Botticelliego, na nowo je interpretując i przekształcając, w nieustannym zachwycie, który przyciąga do tych obrazów rzesze miłośników sztuki. A jednak, w ciągu 300 lat po swojej śmierci, florencki artysta został niemal zapomniany.
Odkryto go ponownie w XIX wieku, kiedy to Alessandro di Mariano Filipepi, znany szerzej jako Botticelli, stał się głosem swoich czasów.
Nowy film z cyklu Art Beats: Wielka Sztuka w Kinie przedstawia życie i twórczość tego niezwykłego
malarza. Nastrojowe rekonstrukcje, urzekające florenckie widoki, renesansowe arcydzieła, które wpłynęły na sztukę współczesną, oraz wypowiedzi znakomitych ekspertów – Botticelli, Florencja i Medyceusze to gwarancja niezapomnianych filmowych i artystycznych doznań.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
11 sierpnia 18:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
13 sierpnia 16:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
22 września 18:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
25 września 16:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
01 października 16:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Biegacz, dziwka, Arab, mąż

BIEGACZ, DZIWKA, ARAB, MĄŻ

Czarna komedia, prod. Francja, reż. Alain Guiraudie, wyk. Jean-Charles Clichet, Neomie Lvovsky, Llies Kadri, Michel Masiero, czas 100 min., od 15 l.
Trzydziestopięcioletni Mederic zakochuje się bez pamięci w starszej prostytutce Isadorze. Na drodze tego uczucia staje nie tylko zazdrosny mąż kobiety, ale i atak terrorystyczny, jaki zaburza spokój w sennym francuskim Clermond-Ferrand.
Bilety: 10 zł

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
09 sierpnia 21:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
11 sierpnia 16:15 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Blisko

Jeden z najpiękniejszych filmów tegorocznego festiwalu w Cannes. Nagrodzone Grand Prix „Blisko” Lukasa Dhonta, autora pamiętnej „Girl”, to sensualna i czuła opowieść o przyjaźni dwóch 13-latków. Léo i Rémi uwielbiają spędzać ze sobą czas, ich relacja jest intensywna, spontaniczna, żywa. Jednak głupie plotki, presja rówieśników i zagubienie w świecie, który nigdy nie jest oczywisty, powodują, że Léo zaczyna się oddalać i ranić przyjaciela. Wspaniale sfilmowany coming-of-age i zarazem uniwersalny film o akceptacji swoich błędów oraz nauce przeżywania najtrudniejszych emocji.

The most beautiful movie of this year’s Cannes Film Festival. Lukas Dhont’s Grand Prix winning Close is a sensual and tender story about the friendship of two 13-year-olds. Leo and Remi love spending time with each other, their relationship is intense, spontaneous, lively. But silly gossip, peer pressure and the feeling of being lost in a world that is never obvious make Leo start distancing himself and hurting Remi. No one in contemporary cinema knows better how to work with young actors than the author of the memorable Girl. Veracity rings out from every gesture, glance and word spoken by teenage actors. Dhont talks about the helplessness that is an inherent part of adolescence - at the age of 13, who can assess the strength of their feelings and decisions? The 31-year-old Belgian director does not judge. He is guided by an extraordinary empathy that distinguishes only the greatest humanists in the moviemaking world. Close becomes not only a beautifully filmed coming-of-age story, but, above all, a universal film about accepting one’s mistakes and learning to experience the most difficult and brutal emotions.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
11 września 20:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Bohater

Przebłyski dobra i solidarności. Dzieło, które łączy realistyczne i wizjonerskie, przyziemne i metafizyczne, krytyczne i empatyczne; swoim rozmachem przypomina najwspanialsze obrazy Hieronima Boscha i Pietera Bruegla. W podróży towarzyszą bohaterowi m.in. Sandra Drzymalska, Mateusz Kościukiewicz i Isabelle Huppert.

This visionary film by European cinema veteran Jerzy Skolimowski made a sensational splash at last year's Cannes Festival, where it deservedly won the Jury Prize. The director of Barrier, The Shout and Essential Killing references Robert Bresson’s legendary film Au Hasard Balthazar with a donkey as the protagonist. We watch the epic journey of the eponymous EO, who comes under the care of the wise and the stupid, the good and the brutal, as well as empathetic and vain people. Skolimowski creates a simple though visually stunning universal parable about the condition of contemporary society, and about the imbalance between the worlds of man and animal. It is also a wonderfully poetic film about the need for freedom and about incapacitation. The Polish master filmmaker is unafraid to experiment; Michał Dymek's camera performs extraordinary acrobatics – resulting in a mesmerizingly fresh work that seems directed by a young artist leveraging the possibilities of contemporary cinema. That's Skolimowski – eternally New Wave, a searcher full of bravado and confidence. We're lucky to have him.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
10 września 18:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

DIANA THE PRINCESS

W 1981 roku, w dniu ślubu z księciem Karolem, Diana Spencer przykuwa oczy całego świata. Od tej chwili każdy ruch przyszłej ikony XX wieku, obserwowany jest przez obiektywy paparazzich, którzy staną się fascynacją i przekleństwem księżnej.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
20 sierpnia 20:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 46 kup bilet
31 sierpnia 21:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 46 kup bilet

Głupcy

film nominowany do nagrody w MFF w Karlowych Warach

Dramat, prod. Polska, reż. Tomasz Wasilewski, wyk. Dorota kolak, Łukasz Simlat, Marta Nieradkiewicz, Katarzyna Herman, czas 107 min., od 15 l.

Tomasz Wasilewski powraca z filmem zasługującym na miano najradykalniejszego w jego dorobku. Niekonwencjonalne małżeństwo (Marlena ma 62 lata, Tomasz jest o dwie dekady młodszy) wiedzie ustabilizowane życie w nadmorskiej miejscowości. Ich związek przeżywa wstrząs, gdy Marlena postanawia zaopiekować się chorym synem.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
12 sierpnia 19:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/oryginalny bilety: 48 kup bilet
13 sierpnia 21:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/oryginalny bilety: 46 kup bilet
14 sierpnia 18:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/oryginalny bilety: 47 kup bilet

Holy Spider

Ali Abbasi („Granica”) sięga po opartą na faktach historię seryjnego zabójcy pracownic seksualnych z irańskiego miasta Meszhed. Mężczyzna twierdził, że chciał tylko „oczyścić” ulice ze zła. Z pomocą grającej dziennikarkę śledczą Zar Amir-Ebrahimi (nagroda dla aktorki w Cannes) reżyser ukazuje rzeczywistość, w której brutalnym szaleńcom tylko się przyklaskuje, a walczące o życie kobiety uważa za bezwartościowe. Porażający thriller o świecie, który wydaje się aż nadto znajomy.

Ali Abbasi shocked audiences with his freewheeling attitude to the sex life of trolls in Border. He now moves on to a serious subject in this film based on a true story about a serial killer who targeted sex workers in Iran in the early 2000s. The killer claimed that he only wanted to "cleanse" the streets of evil, and a lot of people felt he was right. With the help of Zar Amir-Ebrahimi, the first Iranian woman to win the best actress award in the Cannes main competition, Abbasi shows a world where violent lunatics get applause while women fighting for their survival are considered worthless. This world, akin to a thriller, sounds familiar. However, instead of solving puzzles, the director focuses on a society that has already made up its mind. Apparently, violence is excusable if a respected man commits it, one who claims he’s trying to protect children from corruption. However, in Holy Spider – a film that Abbasi ultimately made in Jordan – women who are killed with impunity are people, not the anonymous victims disowned even by their own families.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
12 września 18:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

IO

„IO” to zapierająca dech w piersiach odyseja, porywające kinowe doświadczenie i nakręcony z imponującym rozmachem obraz współczesnego świata. Film Jerzego Skolimowskiego stał się sensacją festiwalu w Cannes, skąd wyjechał z Nagrodą Jury. Opowieść o nas samych, odbijających się w oczach pewnego osiołka, zachwyciła artystyczną brawurą i młodzieńczą energią, choć firmuje ją swoim nazwiskiem 84-letni mistrz europejskiego kina. Podróż, w jaką zabiera nas Skolimowski, wiedzie przez całą Europę: od cyrku przez stadiony i parkingi dla tirów, po pałace. Od głupoty, przez przemoc, po przebłyski dobra i solidarności. Dzieło, które łączy realistyczne i wizjonerskie, przyziemne i metafizyczne, krytyczne i empatyczne; swoim rozmachem przypomina najwspanialsze obrazy Hieronima Boscha i Pietera Bruegla. W podróży towarzyszą bohaterowi m.in. Sandra Drzymalska, Mateusz Kościukiewicz i Isabelle Huppert.

This visionary film by European cinema veteran Jerzy Skolimowski made a sensational splash at last year's Cannes Festival, where it deservedly won the Jury Prize. The director of Barrier, The Shout and Essential Killing references Robert Bresson’s legendary film Au Hasard Balthazar with a donkey as the protagonist. We watch the epic journey of the eponymous EO, who comes under the care of the wise and the stupid, the good and the brutal, as well as empathetic and vain people. Skolimowski creates a simple though visually stunning universal parable about the condition of contemporary society, and about the imbalance between the worlds of man and animal. It is also a wonderfully poetic film about the need for freedom and about incapacitation. The Polish master filmmaker is unafraid to experiment; Michał Dymek's camera performs extraordinary acrobatics – resulting in a mesmerizingly fresh work that seems directed by a young artist leveraging the possibilities of contemporary cinema. That's Skolimowski – eternally New Wave, a searcher full of bravado and confidence. We're lucky to have him.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
17 września 18:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/oryginalny bilety: 48 kup bilet

Jak zostałem Samurajem

Film w polskiej wersji językowej – 2D - dubbing

animacja, prod. USA, Chiny, Wielka Brytania, reż. Mark Koetsier, Rob Minkoff, czas 97 min., od 4 l.
Pies nie jest materiałem na samuraja. Co innego kot. Kot to urodzony samuraj. Ma wrodzoną grację, szybkość i pazury ostre jak samurajski miecz. Hank jest psem, ale od szczeniaka marzy o tym, by zostać samurajem. Przybywa na kocią wyspę, by pobierać nauki u legendarnego wojownika. Na wyspę przypływa legendarny złoczyńca, największy wróg kociego rodu, by przegnać z niej wszystkie koty. Tylko Hank może stawić mu czoła, ale nie zdoła zrobić tego sam. Musi przekonać kocią brać, że warto zaufać psu i stanąć łapę w łapę do walki o ukochany dom.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
26 sierpnia 13:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
27 sierpnia 11:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
28 sierpnia 14:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
29 sierpnia 13:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
30 sierpnia 15:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
31 sierpnia 14:15 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
01 września 12:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
02 września 13:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
03 września 11:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
04 września 12:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
05 września 14:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
06 września 15:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
07 września 10:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
08 września 13:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet

Każdy wie lepiej

komedia, obyczajowy, prod. Polska, reż. Michał Rogalski, wyk. Joanna Kulig, Michał Czarnecki, Grażyna Szapołowska, Andrzej Seweryn, czas 90 min., od 15 l.
Zakochani Ania i Grzesiek próbują stworzyć nową rodzinę z połączenia dwóch odmiennych światów. Ich związek zostaje wystawiony na próbę, gdy zaczynają się do niego wtrącać ich rodzice oraz byli partnerzy. Dwie rodziny wiele różni, ale mają jeden cel – rozbić związek Ani i Grześka. Czy nowa relacja ma szansę przetrwać najazd swoich rodzin?

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
08 sierpnia 20:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/oryginalny bilety: 46 kup bilet
09 sierpnia 19:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/oryginalny bilety: 48 kup bilet
10 sierpnia 12:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/oryginalny bilety: 48 kup bilet
11 sierpnia 20:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/oryginalny bilety: 48 kup bilet
13 sierpnia 14:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/oryginalny bilety: 48 kup bilet
14 sierpnia 20:45 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/oryginalny bilety: 48 kup bilet

Kurozając i zagadka Chomika Ciemności

animacja, prod. Belgia, reż. Ben Stassen, czas 91 min., od 6 l.
Poznajcie jedynego w swoim rodzaju, pół kurczaka, pół zająca, bohatera, który skradnie Wam serca: oto Kurozając! Jako niemowlę znaleziony w dzikiej dżungli i przygarnięty przez słynnego zajęczego podróżnika Króla Piotra, dorastał marząc o wielkich przygodach. Teraz jako młodzieniec gotów jest podjąć każde wyzwanie, żeby udowodnić światu, że nawet ktoś tak nietypowy może zostać bohaterem

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
12 sierpnia 14:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
13 sierpnia 11:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 46 kup bilet
14 sierpnia 12:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
15 sierpnia 13:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
16 sierpnia 15:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
17 sierpnia 14:15 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
18 sierpnia 12:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
19 sierpnia 13:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
20 sierpnia 12:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
21 sierpnia 11:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
22 sierpnia 12:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
23 sierpnia 12:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
24 sierpnia 10:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet
25 sierpnia 14:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/dubbing bilety: 48 kup bilet

Międzynarodowy Dzień Młodzieży w kinie. Integracja - Kultura - Równość

12 sierpnia świętujemy Międzynarodowy Dzień Młodzieży �
Z tej okazji zapraszamy Młodzież na darmowe dwa pokazy filmowe z warsztatami w Kinie Kameralnym Cafe!
� Adres:
Kino Kameralne Cafe
ul. Lektykarska 4
Gdańsk

⏰ 11:00 pokaz filmu "Comedy Queen"
� Comedy Queen to cudowna opowieść o miłości, odwadze, tęsknocie, żałobie i śmiechu. Wzruszająca, zabawna, doskonała. To film podczas którego w jednej minucie parskacie śmiechem, a w kolejnej zalewacie się łzami. Nie ma drugiego takiego filmu łączącego najwspanialszy humor z najciemniejszym mrokiem.
�‍� Po seansie odbędzie się warsztat:
Podążanie za własnymi marzeniami, budowanie pewności siebie.
Prowadząca: Danuta Sowińska
Prezeska Fundacji Diversity Polska, Coach, Ekspertka w Modelu na Rzecz Równego Traktowania w Gdańsku w przesłance orientacja psychoseksualna i tożsamość płciowa, suicydolożka, innowatorka edukacji, twórczyni i trenerka autorskich warsztatów z zakresu zarządzania innowacją, coachingu, antydyskryminacji, aktywizacji kobiet.

⏰ 16:00 pokaz filmu "Bigger than Us"
� Nastoletnia Melati od kilku lat walczy z zanieczyszczeniem plastikiem, z którym zmaga się jej rodzima Indonezja. Podobnie jak ona, całe pokolenie mobilizuje się, żeby naprawić świat. Melati wyrusza w podróż, by poznać innych młodych ludzi, którzy walczą o prawa człowieka, klimat, wolność słowa, sprawiedliwość społeczną, dostęp do edukacji lub żywności.
W tych trudnych czasach, kiedy każdy z nas z dnia na dzień może stać się uchodźcą, pokazują jak walczyć o ich godność. Sami przeciw wszystkim, czasem ryzykując własnym życiem i bezpieczeństwem, chronią, oskarżają i troszczą się o innych. To oni dokonują zmian.
�‍� Po seansie odbędzie się warsztat:
Sprawczość, odwaga do podejmowania działań, ekologia.
Prowadząca: Aga Żarkiewicz
Edukatorka i animatorka; połowa MAMYWENE, gdzie z siostrą Alicją inspiruje do zmiany świata na lepszy i bardziej eko. Jak to robi? Poprzez warsztaty i projekty, łączące w sobie rozwój kreatywności i dbałość o środowisko.

WSTĘP BEZPŁATNY!
�Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o zapisy poprzez formularz:
https://forms.gle/J6ufJSTU6vRUTXpr8

Projekt dofinansowany w ramach „Gdańskiego Funduszu Równości 2022”, którego operatorem jest Stowarzyszenie WAGA.
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska.
Partnerzy:
Kino Kameralne Cafe
Diversity Pl
MAMYWENE

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Bilety
12 sierpnia 11:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe bilety: 29 kup bilet
12 sierpnia 16:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe bilety: 29 kup bilet

Modigliani: portret odarty z legendy

Zapraszamy na filmową podróż przez życie i dzieła Modiglianiego, uwielbianego na całym świecie, awangardowego twórcy. Krótkie i burzliwe życie malarza przedstawione zostanie z nietypowej perspektywy jego młodej partnerki i muzy, Jeanne Hébuterne, która popełniła samobójstwo dwa dni po śmierci Modiglianiego. Jeanne, podobnie jak rosyjska poetka Anna Achmatowa i brytyjska dziennikarka Beatrice Hastings, jest jedną z kobiet uwiecznionych na obrazach Modiglianiego. Ich posągowe twarze stały się symbolem jego sztuki.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
18 sierpnia 18:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 47 kup bilet
20 sierpnia 16:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
08 września 18:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
11 września 16:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
17 września 16:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Niewiniątka

Mała Ida przeprowadza się z mamą i siostrą do nowego miejsca i szybko poznaje rówieśników z sąsiedztwa. Razem z nimi beztrosko spędza wakacyjne dni i odkrywa nowe, fascynujące i tajemnicze miejsca. Z czasem w trakcie kolejnych zabaw Ida zaczyna rozumieć, że z nowymi przyjaciółmi łączy ją wyjątkowa i niebezpieczna więź.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
10 sierpnia 18:15 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
12 sierpnia 21:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Nitram

Hipnotyczny thriller psychologiczny z fenomenalną rolą nagrodzonego w Cannes Caleba Landry’ego Jonesa. Film inspirowany życiem Martina Bryanta, sprawcy największej masowej strzelaniny w historii Australii w 1996 roku. „Nitram” to pogłębiona próba zrozumienia, co sprawiło, że przeciętny, nieco oderwany od rzeczywistości chłopak wkroczył na ścieżkę zbrodni. Justin Kurzel („Snowtown”, „Prawdziwa historia gangu Kelly’ego”, „Makbet”) po raz kolejny udowadnia, że rodzinne problemy, emocjonalne deficyty i dorastanie w samotności to wybuchowa mieszanka. Precyzyjnie wyreżyserowane kino, które zamiast szokować brutalnymi scenami, budzi instynktowny niepokój.

In 1996, Martin Bryant shot 35 people and injured dozens more in the Tasmanian city of Port Arthur, making it the largest mass shooting in Australia's history. Justin Kurzel's film does not recreate the actual massacre although in earlier films, such as Snowtown or the adaptation of Shakespeare's Macbeth, he does not spare viewers on-screen violence, this time he is interested in exploring the killer's persona. However, Nitram is not Bryant's biography, although it draws a lot on his life story, thus avoiding a stereotypical narrative about the mind of a mass murderer. The eponymous main character, superbly played by the Cannes award-winning Caleb Landry Jones, is therefore not a sociopath from a Hollywood thriller, but a man who wants to be seen and for whom violence becomes the only available and obvious solution to his problems. Precisely directed, narrated with emotional perspective, Nitram seems to be a film that, instead of shocking with brutal scenes, raises instinctive anxiety.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
13 września 18:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Nostalgia

Felice Lasco (magnetyczny Pierfrancesco Favino, gwiazda „Zdrajcy”) powraca po 40 latach do Neapolu i swojej matki. Wiedziony poczuciem winy i tęsknotą, otumaniony naiwną wiarą w rozgrzeszenie, nie zauważa, że Sanità, dzielnica katakumb, nędznych suteren i splątanych uliczek, zasysa go jak bagno. Sprzymierzony z walczącym z mafią księdzem i niepogodzony z własną mroczną przeszłością, Felice próbuje znaleźć starego przyjaciela, zapominając, że nostalgia bywa pułapką. Opowieść o fatum i spotkaniu z cieniem – ukrytym w labiryncie miasta i w labiryncie duszy.

It’s an enclave that even Neapolitans don’t know well, far from the sea and quite dangerous, which was abandoned for many years, the director of Nostalgia said about Rione Sanità in an interview with Variety. And it is this district of Naples, controlled by the Camorra, one of the poorest and most spectacular districts of the city, that is the main protagonist of a moving story about fate and an encounter with a shadow - the one hidden in the city's labyrinth and the one lurking in the soul. Felice Lasco (the magnetic Pierfrancesco Favino, star of Marco Belocchio’s The Traitor) returns to the city and his old mother after forty years. Driven by guilt, overpowered by longing, addled by a naive faith in absolution, he doesn’t notice that the district of catacombs, cemeteries, shabby basements – bassi and tangled streets is sucking him in like a swamp. Allied with a mafia-fighting local priest, unreconciled to his own dark past, disregarding the warnings, Felice searches for an old friend in Sanità, while forgetting that nostalgia is sometimes a trap. The movie, with which Mario Martone returned to the Cannes competition after 27 years, refers to his Nasty Love (Amore molesto, 1995), in which a Neapolitan woman was coming to terms with her past.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
11 września 18:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Pamfir

Surowy i przejmujący do szpiku kości film pokazywany premierowo na tegorocznym festiwalu w Cannes. Mroczny portret ukraińskiej prowincji w formie kryminalnego dramatu. Dawny przemytnik Leonid, zwany przez znajomych Pamfirem, pracuje w Polsce, by uczciwie zapewnić byt rodzinie. Po powrocie do domu, wioski na granicy Ukrainy z Rumunią, musi zmierzyć się ze swoją przeszłością – jego syn podpala cerkiew, która okazuje się własnością mafii. Leonid musi uruchomić dawne przestępcze kontakty, by spłacić dług, a każda decyzja bohatera wciąga go coraz głębiej w sieć korupcyjnych i kryminalnych układów.

The mysterious figures in devilish masks and straw costumes are reminiscent of folk horror movies, but the preparations for Malanka, a folk celebration of the New Year, are more like a backdrop for a dark crime drama. Leonid, aka Pamfir, gave up smuggling years ago to earn honest money in Poland. After a long absence, he returns to his home village somewhere on the Ukrainian-Romanian border. The yearning son sets fire to the local Orthodox church - he believes this will keep his father at home. The problem is that the temple no longer belongs to the church, but to the local mafia. Leonid must reach out to his old criminal contacts to pay off the debt and every decision he makes draws him deeper into a web of corruption and mafia dealings. War is almost absent from the story - there are mentions of fighting in the Donbass and of someone who died at the hands of separatists - yet Pamfir has a weight and darkness in him as if it were an omen of the drama to come. After the Cannes première, the director admitted that his movie took on a new meaning after the Russian invasion. All of a sudden, there is this connection to what is happening now, making it seem like some kind of premonition, said Dmytro Sukholytkyy-Sobchuk.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
15 września 18:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Podejrzana

Zafascynowany „Zawrotem głowy” koreański reżyser Park Chan-wook („Służąca”, „Oldboy”) spłaca dług zaciągnięty u Alfreda Hitchcocka – i robi to w niesamowitym stylu. W jego nagrodzonym w Cannes za reżyserię filmie żonaty policjant poznaje młodą wdowę, której mąż zginął w wypadku. Już wkrótce zaczyna nocować pod jej oknem, obserwując codzienność kobiety. Z czasem wyniszczająca obsesja zamienia się w miłość. A może miłość zamienia się w obsesję? „Podejrzana” to chyba najpiękniejszy romantyczny film roku, o miłości, której nikt nie zauważył i której być może wcale nie było. Ale skoro jej nie było, to dlaczego tak boli?

Park Chan-wook supposedly decided to become a director after seeing Alfred Hitchcock's Vertigo. If that's true, he's now paying off his debt to the master in an incredible way. In his film, which already received the award for best director in Cannes, images from the illustrious British director's thrillers mix with emotions straight from the cinema of Douglas Sirk, and a devastating obsession turns into love – maybe love is becoming an obsession after all. A married policeman meets a young widow whose husband just died in an accident. He has a good life, but soon starts sleeping under her window. He watches tenderly as the woman eats ice cream out of the box alone again instead of preparing dinner. The South Korean director, who in years past showed how much can be accomplished with the desire for revenge and a hammer, calms down. A feeling that makes no sense turns out to be the strongest this time, and a merely fleeting touch causes a tremor. Decision to Leave is perhaps the most beautiful romantic film of the year, about a love that no one noticed and that perhaps wasn't there at all. But if it wasn't there, why does it hurt so much?

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
18 września 20:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Prześwietlenie

W przeciwieństwie do poprzednich, kameralnych filmów Cristiana Mungiu („4 miesiące, 3 tygodnie i 2 dni”, „Egzamin”) „Prześwietlenie” jest symfonią rozpisaną na wiolonczelę, niedźwiedzie, kilka narodowości i pokłócony chór. Wielowątkowy film rumuńskiego reżysera to straszno-śmieszna, cierpka, boleśnie realistyczna, ale mająca metafizyczne przebłyski opowieść o globalizacji, kryzysie męskości i nacjonalizmie. Akcja dzieje się na cichej, transylwańskiej prowincji, pełnej uprzedzeń i zadawnionych urazów, które eksplodują wraz z pojawieniem się w tutejszej piekarni nowych pracowników: emigrantów ze Sri Lanki.

If Mungiu’s previous movies were chamber pieces, R.M.N. is a symphony for cello, bears, several nationalities, a quarrelling choir and the musical theme from In the Mood for Love. Even at Cannes, where the film premiered (in the main competition), the 17-minute scene shot in one take, in which 26 people speak, has become legendary. Out of the crowd, the director picks a few characters who serve as guides in this terrifyingly funny, bitter, painfully realistic and, at the same time, offering flashes of metaphysics story about globalization, the crisis in masculinity, complexes and nationalism. The story takes place in a Transylvanian town full of silent prejudices and long-standing resentments, which explode when new workers, immigrants from Sri Lanka, arrive at the local bakery. Xenophobia is the daily bread in a region cohabited by several nationalities, so there’s nothing like a common enemy. This motif is just one of many threads (the other being a love story, a childhood trauma, a comical figure of a French activist, and offended male pride) that ultimately intertwine to create an Eastern European Gordian knot in the middle of which we all find ourselves today, unable to neither cut or nor untie it.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
18 września 18:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Sekretne dzieła impresjonistów

"Sekretne dzieła impresjonistów" to film dokumentalny prezentujacy rewolucję artystyczną, jaką był ruch impresjonistyczny.
Manet, Caillebotte, Monet, Morisot, Cézanne, Sisley, Signac - pięćdziesiąt nieznanych arcydzieł impresjonizmu - nurtu, który zrewolucjonizował malarstwo.
Jak świat postrzegali impresjoniści? W jaki sposób kształtowali technikę, barwę, światło, tworząc nową rzeczywistość? W jaki sposób ich sztuka z wyklętej stała się uwielbianą i podziwianą na całym świecie?
W ramach wydarzenia specjalnego
Cykl "Art Beats - Wielka Sztuka na Ekranie"

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
25 sierpnia 18:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 45 kup bilet
27 sierpnia 16:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
29 września 18:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
02 października 16:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
08 października 16:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Silent Twins

Przejmujący do szpiku kości film Agnieszki Smoczyńskiej („Córki dancingu”, „Fuga”) z Letitią Wright i Tamarą Lawrence w tytułowych rolach. Oparta na reportażu Marjorie Wallace prawdziwa historia June i Jennifer Gibbons, czarnych bliźniaczek z Walii, które od dzieciństwa rozmawiały tylko ze sobą. Odmawiające komunikacji werbalnej z rodziną i rówieśnikami siostry tworzą symbiotyczny, choć niepozbawiony rywalizacji duet. Ich życie toczy się za zamkniętymi drzwiami dziewczęcego pokoju: w wyobraźni, we wspólnych (z wiekiem coraz mniej niewinnych) grach i na kartach książek, które piszą. Historia nastoletniego buntu czy ekscentrycznej zabawy, która wymknęła się spod kontroli? A może studium toksycznej miłości, tak silnej, że świat zewnętrzny przestaje mieć znaczenie, gdy normalne życie jest niemożliwe?

Agnieszka Smoczyńska tells the story of silent twins in an unusually empathetic way. The movie, based on a report by Marjorie Wallace, is a true story of June and Jennifer Gibbons, black twins from Wales, who have only talked to each other since childhood. The sisters, who refuse to communicate verbally with their family members, teachers and peers, form a symbiotic duo, though not without rivalry. Their life goes on behind the closed doors of the girls’ room: in their imagination, in common (as they get older - less and less innocent) games and on the pages of the books they write. The girls’ inner world is shown with visual fantasy. Images and music take the place of unspoken words. In your imagination you can be a bird, the queen of the street, Michael Jackson or Princess Diana. Or all of them at the same time. Touching to the quick, some have called this the most beautiful movie of this year’s Cannes festival, it can be read as a story of teenage rebellion, of eccentric fun that has spun out of control. It could illustrate a dysfunctional relationship or a mental crisis brought on by long-term oppression. Or perhaps it is a study of toxic love, so strong that the outside world ceases to matter and a normal life is impossible?

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
16 września 20:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Stracone Złudzenia

Pochodzący ze zdeklasowanej i zubożałej rodziny poeta Lucien (Benjamin Voisin) nawiązuje romantyczną relację z lokalną arystokratką i mecenaską Madame de Bargeton (Cécile de France). Ów mezalians wiedzie chłopca aż na ubłocone paryskie ulice, gdzie roi się od takich jak on: utalentowanych, ambitnych, niemających nic do stracenia idealistów. Czeka ich w stolicy dobrze opłacany cynizm albo poetyczne klepanie biedy. Pióro w służbie sowicie opłacanych kalumnii lub pochlebstw, bądź wierność sprzedającej się kiepsko sztuce. Którą ze ścieżek wybierze bohater, by wedrzeć się na salony?

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
08 sierpnia 17:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
09 sierpnia 16:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
10 sierpnia 20:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet
13 sierpnia 18:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Sundown

Najnowszy film Michela Franco („Opiekun”, „Nowy porządek”), objawienie festiwalu w Wenecji, w zaskakujący sposób łączy thriller z love story, ani na chwilę nie rezygnując z przewrotnej gry z widzem. Alice (Charlotte Gainsbourg) i Neil (Tim Roth) spędzają urlop w Acapulco. Luksusową sielankę przerywa niespodziewany telefon, który zmusi ich do zmiany planów, a w głowie Neila pojawi się pokusa, by całkowicie zmienić swoje życie. „Sundown” stawia najważniejsze pytania o to, co naprawdę czyni nas szczęśliwymi. Pieniądze? Miłość? Więzi? A może ich brak?

Well-off Neil (Tim Roth) and Alice (Charlotte Gainsbourg) set off with their children on a carefree vacation to a Mexican resort. If, after reading the first sentence, you decided the film is soothing middle-of-the road commercial cinema that got into New Horizons by mistake, you fell for it. After all, Sundown is directed by an old friend of the Wrocław audience - Michel Franco ( After Lucia, Chronic, New Order). The Mexican master has made yet another subversive film, in which an attractive shell conceals content that provokes reflection. The protagonists of Sundown, thinking through the prism of stereotypes, unaware of their own privileges, clearly lost in an exotic paradise, arouse amusement and sympathy alternately. It is hard to resist the impression that in this respect they resemble characters from the books of Michel Houellebecq, and that Sundown could be a screen adaptation of a lost novel by the French master.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
17 września 20:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Superbohaterowie

Bohaterów filmu poznajemy w chwili, gdy jako młodzi ludzie zakochują się w sobie na zabój. Są przekonani, że miłość dana jest raz na zawsze i już do końca swoich dni będą szczęśliwi. Z biegiem czasu okazuje się jednak, że wspólne życie to nie tylko idylla, ale i mnóstwo trudnych chwil, z którymi niełatwo sobie poradzić…

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
10 sierpnia 14:00 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

Tori i Lokita

Najnowszy film braci Dardenne, dwukrotnych laureatów Złotej Palmy na festiwalu w Cannes (za „Rosettę” i „Dziecko”), którzy pozostają filmowym sumieniem Europy. Dzieciaki z Beninu – Tori i Lokita – dostały się do Europy niebezpiecznym szlakiem przez Morze Śródziemne i starają się o prawo pobytu w Belgii. Podają się za rodzeństwo, ale czy faktycznie nim są? Bez żadnych papierów nie mogą tego udowodnić, nie mają też prawa pracować. Jedyną szansą na zarobek staje się sprzedaż narkotyków. Czy uda im się wyrwać z błędnego koła, w które wciąga migrantów świat przestępczy i bezduszna biurokracja?

Teenage Lokita (Mbundu Joely) and the younger Tori (Pablo Schils), come from Benin. They arrived in Europe via the dangerous route across the Mediterranean Sea. First, they reached Italy, where someone taught them the song Alla fiera dell'est. Now they are in Belgium, where they are applying for residence. They claim to be siblings, but are they really? It does not matter - without ‘papers’ they cannot prove it anyway. Although officially they are not allowed to work, they have to make a living somehow and support their family in Africa. Therefore, under the guise of delivering pizzas, they sell drugs... Will they manage to get out of the vicious circle into which human traffickers, the criminal world and heartless bureaucracy drag migrants? The latest movie by New Horizon audience favorites proves the Dardenne brothers are still the conscience of Europe. Tori and Lokita came to us straight from Cannes, where the Belgian masters received the festival’s special anniversary award, where they have been triumphing for three decades.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
09 września 20:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 48 kup bilet

W trójkącie

Ruben Östlund („Turysta”, „The Square”), już po raz drugi nagrodzony canneńską Złotą Palmą, zabiera nas w szalony rejs luksusowym statkiem z piękną gwiazdką Instagrama Yayą (Charlbi Dean), początkującym modelem Carlem (Harris Dickinson) oraz wiecznie pijanym kapitanem (Woody Harrelson). Na statku bawią się celebryci i bogacze – emerytowani handlarze bronią, rosyjski król nawozu, podstarzałe diwy i zrzędliwe milionerki. Rejs po szmaragdowych morzach zamienia się w jazdę bez trzymanki, przy której katastrofa Titanica to romantyczny wypadek przy pracy. Östlund żongluje rolami społecznymi bohaterów, demaskując ich próżność i egoizm, kpi z pustej sławy influencerów, wyśmiewa świat mody. „W trójkącie” to dzika komedia, niezwykle aktualna satyra i drapieżny komentarz do absurdalnych czasów, w których żyjemy.

Ruben Östlund, a two-time winner of the Palme d’Or at Cannes, takes us on a wild ride aboard a luxurious cruise ship with a beautiful Instagram star, Yaya (Charlbi Dean); a model just starting out, Carl (Harris Dickinson); and a constantly drunk captain (the hilarious Woody Harrelson). Those enjoying the fun and games aboard the ship include celebrities and the rich—retired arms dealers, Russia’s fertilizer king, aging divas and cantankerous millionaires. This cruise on the emerald seas gets so out of hand that it makes the Titanic disaster look like a romantic workplace accident. The director of Force Majeure and The Square sails close to the wind and doesn’t give us a moment to catch our breath, as he juggles the social roles of the characters, exposing their vanity and selfishness, mocking the empty fame of influencers and ridiculing the world of fashion—and he does so with perceptible pleasure. Triangle of Sadness is a wild, wonderfully written comedy that takes place in three astonishing, satirical acts, offering an extraordinarily current, no-holds-barred commentary on the absurdly cruel times we are living in. Our “triangles of solitude” are sure to open up during a screening.

Rozwiń
Data Godzina Miejsce Format Bilety
10 września 20:30 Gdańsk, Kino Kameralne Cafe 2D/napisy bilety: 46 kup bilet